Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Kaart - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Kaart - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Tim kaart

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Januari 2015 | Australië, Sydney

Reisverslag 3

Sydney

Dag 1

De eerste paar dagen verblijf ik Sydney.
Toen ik aan kwam op het vliegveld van Sydney.
poepte zowat ik in me broek, als je wel is border security kijkt dan weet je hoe lijp die Australiërs worden als je iets vergeet aan te kruizen of iets mee neemt wat niet mag.
Maar het ging vrij makkelijk.
Ik hoefde alleen maar een kaartje in te vullen en me paspoort te laten zien en ik stond al weer buiten.

Ik werd opgehaald door een iemand van de hostel.
Bij de hostel moest ik inchecken en wat een geluk heb ik weer, de jongen achter de balie is Nederlands.
Dus hij kon me mooi alles uitleggen in het Nederlands.

Ik kreeg me sleutel van me kamer.
Eenmaal op de kamer waren er al 2 andere au-pairs op de kamer.
Een vrouw uit Engeland en een meisje uit Frankrijk.
Nadat ik me heb omgekleed ging ik samen met Morgane uit Frankrijk Sydney verkennen.
Het was erg warm en we waren nog geen 5 minuten onder weg en we moesten al wat te drinken halen
We gingen eerst naar een park met allemaal exotische planten en grote spinnen.
Daarna gingen we naar een plek waar je Sydney opera house en Harbor bridge kon zien.
Op de terug weg naar de hostel waren we nog naar een supermarkt geweest.
Toen we eindelijk weer in de hostel waren ben ik gelijk op bed gaan liggen.
Er was die avond eigenlijk nog een feestje maar ik ben in slaap gevallen.

Dag 2

Dag 2 hadden we een oriëntatie en EHBO voor het au-pair programma
Dat was van 8:30 tot 16:00
En we moesten onze Australiëse bankpas ophalen en een Australiëse prepaid kaart voor de mobiel.
Toen we eindelijk om 16:00 weg mochten zijn we Weer naar het Opera house en Harbour bridge geweest.
Voor de rest hebben we deze dag niet zo heel veel gedaan, we waren best moe naar die lange dag zitten bij de oriëntatie.
Wat wel heel leuk was vandaag was het geven van drop aan de meiden.
Die vonden het niet echt lekker, en spuugde het uit.
Ik vond het wel grappig, hun wat minder.

Dag 3

Op dag 3 begonnen we weer met een oriëntatie dit duurde tot 15:00 daarna zijn we lekker naar bondi beach geweest.
We gingen naar bondi beach met 3 Franse meiden, 1 Engelse meid, 1 jongen uit Alaska en ikzelf uit Nederland.
Het was leuk bij het strand maar naar een uur begon het te regenen.
En zijn we naar een bar geweest.
Toen de regen wat minder werd zijn we met de bus terug gegaan naar de hostel.
In de avond nog naar een restaurant geweest.
En vroeg wezen slapen want we moesten de volgende dag vroeg op om met het vliegtuig naar onze host Family te gaan.

Dag 4

We moesten vroeg op voor het vliegtuig.
Afscheid genomen van de andere au-pairs en kamergenoten
Uitchecken bij de hostel en met de bus naar het vliegveld.
En daar ging ik met het vliegtuig van Sydney naar Adelaide, om de familie te ontmoeten waar ik 6 maanden ga verblijven.





  • 11 Januari 2015 - 02:03

    Rineke:

    Klinkt als een druk programma. Hoe was bondi beach. Heb je foto's voor me gemaakt? Succes bij je nieuwe (tijdelijke) familie. Leuk om van je te lezen. xx

  • 11 Januari 2015 - 13:16

    Rob En Petra:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, is ook te zien op de foto's die we hebben gezien.
    Op naar je gezin waar je het zeker veel plezier zult beleven.
    Laat veel van je horen en zien.

  • 11 Januari 2015 - 14:32

    Carry:

    Wat heb je het druk! Je hebt een leuke, boeiende schrijfstijl. :)
    Veel plezier en sterkte met je "kinderen".

  • 11 Januari 2015 - 19:00

    Frans, Carinne & Floren:

    Hoi Tim,
    het gaat dus goed daar, nu naar je "vaste adres", we hopen dat het je erg gaat bevallen.
    Hoe is het met de bosbranden daar, alweer wat rustiger.?!
    Geniet er van, we blijven je natuurlijk volgen.
    Groetjes uit Wilp

  • 11 Januari 2015 - 19:47

    Harry En Wilma:

    Hoi Tim
    ff je facebook met de foto`s van Australië bekeken, wauw zeg dat ziet er goed uit, ben best wel een beetje jaloers, trots op jou dat je dit avontuur in je eentje aan gaat, lekker genieten, veel kennis vergaren maar vooral plezier hebben
    tot het volgende reisverslag
    Een groet uit Beekbergen

  • 12 Januari 2015 - 09:28

    Gerry:

    Goedemorgen Tim, alhoewel tis nu avond bij jou dus goedenavond :)
    Fijn dat alles goed verloopt. Hoe was je 1e binnenlandse vliegreis? Bij het raam gezeten?
    Ben benieuwd naar je dagindeling als aupair. Hopelijk heb je ook nog wat vrije tijd om daar de omgeving te verkennen! Tot je volgende reisverslag, we zien er naar uit!
    Liefs de Reeuwijkjes. ♡★♡

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

.

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2016

Kort verslagje farm work

24 Juni 2015

Papua New Guinea

27 Februari 2015

Brisbane

20 Januari 2015

Eerst week Adelaide

11 Januari 2015

Sydney
Tim

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 8038

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 05 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: